Praktijkinformatie – Huisartsenpraktijk Schalkwijk – Schalkwijk
Jhr. Ramweg 17 3998 JP Schalkwijk Tel:(030) 6011210 (030) 6011981
Header afbeelding

Praktijkinformatie

De praktijk is primair gericht op Schalkwijk en de andere kerkdorpen in de gemeente Houten: ‘t Goy en Tull en ‘t Waal.

Verhuizers binnen de gemeente mogen bij ons ingeschreven blijven, mits de afstand een aanrijtijd van maximaal 15 minuten kan borgen.

Bewoners van de verzorgingstehuizen hebben de mogelijkheid van een spreekuur in eigen huis door 2 houtense collega’s. Hen wordt geadviseerd zich bij verhuizing aldaar in de laten schrijven.

Openingstijden Praktijk

Vanwege personeelskrapte zijn we op sommige momenten uitsluitend voor spoed bereikbaar. Bel ons zo veel mogelijk ‘s ochtends. Dit is anders dan u gewend bent. Bij spoed mag u altijd onze spoedlijn (keuze 1) bellen en ons pand is overdag uiteraard altijd geopend.

Op alle werkdagen is onze praktijk de gehele dag voor u geopend, maar tussen 13.00 en 13.30 uur uitsluitend voor spoedgevallen. We stellen het verder zeer op prijs als u rekening kunt houden met onze overlegtijden van 10.00-10.30 uur en van 12.30-13.30 uur.

Buiten de praktijkuren is er een waarneemregeling met de andere huisartsen. De dienstdoende huisarts is bereikbaar via het telefoonnummer 088-130 96 60 van de Huisartsenpost Nieuwegein, gevestigd naast de Spoedeisende Hulp St. Antonius Ziekenhuis,
Koekoekslaan 1, Nieuwegein.
Openingstijden: ma-vrij 17.00 tot 08.00 uur | za-zo-feestdagen gehele etmaal. Zie ook Spoedgevallen.

Laboratoriumonderzoek

Als uw (ochtend)urine onderzocht moeten worden, dient u dit voor 10.00 uur af te geven bij de assistente. Is het op uw eigen verzoek, dan graag de reden/klachten vermelden. Zorg voor maximaal twee uur oude en koel bewaarde urine.

Bloedprikken kan vanwege Covid tot nader order niet in ons pand. Het kan wel dagelijks op afspraak op een priklocatie in Houten.

Kijk voor het maken van een afspraak op https://saltro.nl/afspraak-maken

E.H.B.O.

Voor eerste hulp kunt u overdag altijd direct terecht. Als u van te voren belt of laat bellen, houden we rekening met uw komst. De meeste verwondingen, kneuzingen en verstuikingen kunnen door ons behandeld worden.

Wrattenspreekuur

Iedere derde (of vierde) week van de maand kunnen gedurende enkele dagen wratten met vloeibaar stikstof behandeld worden. U dient hiervoor wel een afspraak (per persoon) te maken. Bij twijfel is het verstandig de aandoening van te voren (op een andere dag) te laten beoordelen.

Reizigersadvies

Voor adviezen in verband met uw reis (benodigde medicijnen, inentingen) kunt u bij ons terecht. Informeer tijdig bij de assistente. Om een goed en duidelijk overzicht te krijgen van uw reis, heeft zij een vragenformulier dat u deels zelf invult. De praktijk is erkend als officieel gele koorts vaccinatiecentrum en aangesloten bij het LCR. Voor meer reizigersadvies kijk op onze reizigersadviseringpagina.

Inschrijvingen

Wilt u zich nieuw in onze praktijk laten inschrijven, dan stellen wij het op prijs als u ons (ook) even belt. Dan kan de assistente de verdere procedure uitleggen. Graag ontvangen we bij inschrijving uw dossier van de vorige huisarts én de apotheek. Maar we beschikken niet altijd al direct over de oude gegevens van uw vorige huisarts en apotheek. Daarom is het wenselijk een inschrijfformulier in te vullen. Dat geeft ons net even wat meer handige informatie. U kunt zelf kiezen wat u het prettigst vindt:
– Electronisch via deze site, klik hier om u online in te schrijven
– Zelf uitprinten, invullen en afgeven: door te klikken op onderstaand plaatje of hier kunt u het inschrijfformulier gewoon uitprinten, invullen en afgeven op de praktijk.

Heeft u geen Adobe Acrobat Reader, klik dan hier.

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

De organisatie van de praktijk is gericht op een zo goed mogelijke dienstverlening. Wij zijn geïnteresseerd in uw mening. Mocht een contact voor uw gevoel onplezierig zijn verlopen, dan hopen wij dat u ons dat laat weten, zodat wij daarover met u kunnen overleggen. Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Als wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

U kunt dit, als u dat wilt, kenbaar maken door een formulier in te vullen en bij ons in te leveren. Wij hopen het op die manier voor u gemakkelijk te maken.

Klik hier om een klachtenformulier te downloaden.

NB. Betreft uw klacht een van de andere zorgverleners binnen ons centrum (fysiotherapeut, psycholoog, diëtist) dan verwijzen wij naar onze andere website, waar u een bijbehorend klachtenformulier aantreft.

Link: http://www.medischcentrumschalkwijk.nl/klachtenformulier/

Klachtenfunctionaris

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak overuw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namensde patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordtbijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden of op www.skge.nl.